Wanneer je dagelijks meer beweegt, verbrand je meer calorieën waardoor je meer vet verliest.
Maar beweging geeft je ook een energieboost waardoor je je fantastisch voelt en er ook zo uitziet!

 
Calorieën zijn belangrijk. Als je gewicht wil verliezen, moet je meer calorieën verbranden dan je opneemt, ruw geschat zo’n 500 per dag. Je verliest het snelst vet met regelmatige hartslagversnellende oefeningen (cardiotraining). Maar zelfs kleine veranderingen kunnen een grote invloed hebben op je algemene fitheid en gezondheid en het aantal calorieën dat je dagelijks verbrandt, verhogen.
 
Bij iedere fysieke activiteit verbrand je calorieën, zelfs wanneer je staat, zit of slaapt. Hoe energieker de activiteit, hoe meer calorieën je verbrandt. Pas de volgende eenvoudige tips toe om in het dagelijks leven al wat extra calorieën te verbranden:
  • Als je met het openbaar vervoer naar het werk gaat, stap dan een halte vroeger af en wandel het laatste stuk.
  • Ga tijdens je lunch wat winkelen. Door energiek te stappen verbrand je tot 250 calorieën per uur.
  • Maak samen met je collega’s een wandeling tijdens de lunchpauze! Zo werk je tijdens het bijpraten aan je conditie!
  • Neem de trap in plaats van de lift of de roltrap. Als je dat altijd doet, verbruik je heel wat extra calorieën. Vergeet gewoon voor de rest van je leven dat liften ooit werden uitgevonden!
  • Parkeer niet vlak bij je bestemming en wandel het laatste stukje.
  • Neem wandelpauzes in plaats van koffiepauzes zodat je lichaam overdag in beweging blijft.
  • Ga wandelen, fietsen, rolschaatsen of biljarten in plaats van uit eten te gaan of op café te zitten.
  • Speel met je kinderen, minstens vijftien minuten per dag.
  • Doe beenoefeningen of sit-ups terwijl je tv kijkt.
  • Stel je strijkwerk niet meer uit – na een uurtje strijken heb je tot wel 110 calorieën verbrand!
  • DANS! Dansen is een heel leuke manier om calorieën te verbranden! Laat je helemaal gaan op je favoriete nummer en de kilo’s vliegen eraf!
  • Als je net na de maaltijd oefeningen kan doen, bevordert dat je metabolisme. 15 minuten wandelen of fietsen tijdens de lunchpauze is dus beter voor lichaam en geest!
  • Als je beslist naar een sportclub of een fitness te gaan, zorg dan dat je dat graag doet!