Uit eten gaan kan een aanslag op je lijn betekenen, zeker als dat vaak gebeurt. Met deze tips kan je de schade toch beperken.

 
Algemene tips:
  • Vertrek niet met een lege maag.
    Je zal dan sneller en meer nootjes, brood, chips ... eten. Drink thuis nog een tas soep of eet al een lichte salade voor je vertrekt.
  • Tomatensap, een glas champagne, een glas schuimwijn, een glas wijn zijn betere alternatieven voor een aperitief dan porto, kir, dranken met fruitsap, cocktails of andere suikerrijke dranken.
  • Vraag om sauzen altijd apart te serveren. Zo zal je er minder van nemen!
  • Probeer het bij 1 bord te houden. Wil je nog bijvragen, kies dan voor een groentebereiding.
  • Is het enigszins mogelijk kies dan enkel een hoofdgerecht en eventueel een soep of een salade als voorgerecht. Met een lekker kopje koffie erna is dit evenzeer genieten! Pas op voor calorierijke desserts!
 
Welke keuzes maak je best op restaurant?
  • Voorgerechten:
    • Kies voor een visgerecht. Zeevruchten, gerookte zalm, tomaat garnaal (zonder veel mayonaise!), een slaatje met scampi …
    • Vermijd vette zaken zoals garnaalkroketten, paté, ganzenlever en gerechten met room.
    • Een lichte salade is een ideale en gezonde starter! Pas op met te calorierijke salades (bv. met geitenkaas en spek).
    • Ook soep kan, neem liever een heldere soep dan een soep met room. Neem hier niet te veel brood bij.
    • Meloen met ham is ook een zeer goede keuze. Als je nog de vetrandjes van de ham doet ben je echt goed bezig. Bovendien heb je hiermee al een mooie portie fruit binnen!
  • Hoofdgerechten:
    • Kies een bereidingswijze waar weinig vet bij te pas komt bv.: gestoofd in eigen nat, gegrild, geroosterd of gepocheerd.
    • Pas op met vet: saus, gebruinde boter, gefrituurd, room, kaassaus, gegratineerd, gepaneerd, bereidingen met gehakt, bladerdeeg en kruimeldeeg, want dit zijn vaak caloriebommen.
    • Kies voor vis, gevogelte of wild.
    • Vraag om de saus apart op te dienen.
    • Bestel extra groenten bij de hoofdmaaltijd. Dit kan in de vorm van een groene salade of een groentekrans. Vraag ernaar ook al staat het niet op de kaart!
    • Vraag of je natuuraardappelen of brood kan krijgen, indien niet, wees dan zuinig met kroketten en frieten.
 
  • Dessert:
    • Probeer in de eerste plaats geen dessert te nemen.
    • Kies een dessert op basis van fruit.
    • Ook een bolletje sorbet kan. Dit bevat wel suiker maar geen vet in tegenstelling tot andere desserts zoals roomijs, chocolademousse, crème brûlée, tiramisu, pannenkoeken …
    • Vraag om geen slagroom bij het dessert te gebruiken.
    • Drink koffie of thee zonder suiker of slagroom.
    • Voor de liefhebbers van Irish coffee: bestel een koffietje met een whisky erbij!
 
 
Ben je toch verplicht een menu te nemen, of was je bij mensen thuis en had je geen keuze, of kon je je niet beheersen en is het toch een calorierijke maaltijd geweest… dan kan XLS Medical je helpen. Na een maaltijd rijk aan vetten 3 tabletjes XLS Medical Vet Binder nemen voorkomt de opname van 27 % van het ingenomen voedingsvet. Wordt het pizza of pasta? Neem dan vóór de maaltijd 3 tabletjes
XLS Medical Koolhydraten Blokker en voorkom zo de opname van 66 % van de ingenomen koolhydraten. Als een pasta met roomsaus of een pizza met veel kaas op het menu staat, kan de combinatie van XLS Medical Koolhydraten Blokker vóór de maaltijd, met XLS Medical Vet Binder na de maaltijd voor een optimale reductie van het aantal ingenomen calorieën zorgen.
 
  • Ik heb geen tijd dus ik bestel:
    • Een belegd broodje: kies voor een klein bruin broodje, kies gezond beleg zoals hesp, kippenwit, smeerkaas, rosbief of gerookte vis. Vraag veel groentjes en om minder of geen saus te gebruiken. Cocktailsaus of ketchup is een betere keuze dan mayonaise.
    • Een pita: kies een kleine pita of een dürüm. Bij voorkeur kies je een pita met kip of een vegetarische. Ook hier hetzelfde: veel groenten, weinig saus!
    • Pizza: een dunne bodem heeft de voorkeur. Kijk ook naar het beleg. Champignons met tonijn is een betere keuze dan een pizza met 4 kazen!
    • Pasta: geef de voorkeur aan een groentesaus. Vermijd te veel kaas! Een pastagerecht blijft een zeer koolhydraatrijke maaltijd.
    • Chinees: bestel zeker een groentegerecht met sojascheutjes en vis of kip. Beperk je portie rijst. Een beetje currysaus mag zeker. Maar laat de loempia toch maar best achterwege, dit bevat veel vet!
    • Thais: let hierbij op met sauzen op basis van kokosroom. Die bevat evenveel vet als gewone room. De Thaise keuken heeft heerlijk gewokte groentegerechten en lekkere lichte soepen!
    • Hamburgerketen: bestel een klein menu. Een hamburger zonder al te veel toevoegingen, kleine portie frietjes met ketchup en een light frisdrank of water. Je kan ook daar een salade bij bestellen om wat extra volume te hebben. Pas op, dit blijft een zeer vetrijke maaltijd!
Tijdens de gewichtsverliesfase neemt u telkens 2 tabletten XLS Medical Vet Binder na het ontbijt, de lunch en het avondeten. Het voorkomt dat uw lichaam tot 28 % van de opgenomen vetten absorbeert. Zelfs als u een maaltijd overslaat, moet u XLS Medical Vet Binder nemen. Het remt namelijk de eetlust en voorkomt dat u nadien tussen de maaltijden gaat eten. Neem XLS Medical Vet Binder gedurende een maand of langer, afhankelijk van hoeveel gewicht u wilt verliezen.
 
Tijdens de gewichtscontrolefase kunt u XLS Medical Vet Binder blijven nemen, a rato van 2-3 tabletten XL S Medical Vet Binder na een bijzonder rijke maaltijd.